Registracija automobila > Registracija automobila > Ako planirate da kupite ili prodate automobil, ovo bi trebalo da pročitate
  • Posted by: registracijaautomobila.rs

Mnoge auto-kompanije počinju ponovo da otvaraju svoje pogone posle privremene obustave proizvodnje usled korona virusa. Ali, potražnja za automobilima možda neće rasti, ili bar neće tako brzo jer svi očekuju lošu ekonomsku situaciju.

– Verujte mi, žele da prodaju automobile i biće podsticaja da se ti automobili prodaju, jer će ljudi širom sveta dobijati podsticaje od država. A oni se nadaju i mole da će to koristiti za kupovinu vozila – rekla je stručnjaka za auto-industriju Lauren Fik.

Međutim, čekovi od 1.200 dolara koje je američka vlada pružila kao deo svog programa za održavanje ekonomije malo je verovatno da će završiti kao ček za kupovinu robe poput ove, jer jeljudima potreban novac za osnovne stvari poput namirnica, napomenuo je Džon Kuelč, dekan poslovne škole u ​​Majamiju.

– Upotreba ovih čekova i usput, čekovi uopšte nisu toliko veliki da bi se subvencionisala kupovina novog automobila – to je prilično malo verovatno – rekao je profesor.

Štaviše, vladama širom sveta potrebni su novi podsticaji poput onih koji su uvedeni posle 2008. da bi podstakli smanjenu potražnju.

– Situacija podseća na situaciju u 2008. godini, u Velikoj recesiji, kada je američka vlada pokrenula poznati program „Cash for Clunkers“ – rekao je on, pomenuvši inicijativu od tri milijarde dolara koja ima za cilj motivisanje ljudi da trguju svojim starijim automobilima za novi.

Prodaja automobila u Evropi više nego prepolovljena

Prema poslednjim podacima, prodaja automobila u Evropi drastično je potonula prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja radi suzbijanja virusa Covid-19, koji je uzrokovao zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovao kupovine vozila.

Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je da su nove registracije automobila zabeležile dramatičan pad od 55 odsto, na 567.308 jedinica.

Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Najveći pad tokom te krize zabeležen je u januaru 2009. godine, kada je prodaja potonula za 27 procenata.

Potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine. Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezapslenosti. Obustave proizvodnje evropskoj auto-industriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika ACEA.

Prihodi autoindustrije čine 7,0 procenata BDP-a Evropske unije.

Italija, prva zemlja u Evropi koju je pogodio korona virus, pretrpela je najgori pad prodaje automobilskog sektora od čak 85 odsto, na samo 28.326 novih registracija automobila u martu.

Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 posto, i Španiji, za 69 procenata. U Nemačkoj, koja je u dužem period izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstrema i iznosio je 38 posto. Tokom prvog tromesečja, broj registracija putničkih automobila u Evropi bio je manji za četvrtinu.

Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac – prodaja Fijat Krajslera je pala za 77 posto, PSA grupa je registrovala pad od 68 odsto, a Reno 64 procenta.

Nemački Folksvagen je prošao nešto bolje sa padom od 46 post, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5,0 procenata na 29 odsto.

Izvor: Telegraf

Author: registracijaautomobila.rs
Call Now ButtonPozovite nas