Registracija automobila > Istorija > Jugoslovensko čudo. Yugo!
  • Posted by: registracijaautomobila.rs

Svi znamo za čuveni i čak možda najvoženiji auto u staroj Jugi. Ni manje ni više danas ćemo pričati o čuvenom Jugu I načinu na koji je nastao. Priča kreće 60ih godina prošlog veka. Odlazimo na kratko u Veliku Britaniju koji su se mogli pohvaliti najpopularnijim autom u Evropi. I da svi ste čuli za Mini. No, Italijani nisu dugo čekali dok nisu patentirali konkurentski auto Fiat, koji je ubrzo postao jedan od najpopularnijih manjih automobila u Evropi, Fiatova paleta bila je sačinjena od modela 500 I 600 sa motorom u zadnjem delu auta. Zatim se pojavio naslednik 850, u koji je ugradjen motor od 903 kubika, najpoznatiji motor ugradjivan u Juga. Fiatov model Autobjanki, napravljen je radi ispitivanja tržišta na inovacije. Model Autobjanki A112 iz 1969. Godine bio je prvi italijanski odogovor na Mini I on se može smatrati pretečom Juga. Nakon prodatih million primeraka, Fiat je nastavio sa inovacijama i taj koncept primenio je na svojim budućim patentima. Fiat 127, prodat je u svetu u 3 miliona primeraka I tako dobio titulu za Evropski automobil godine. Jugo nije mogao imati bolji pocetak I pedigree od ovoga.

 

Josip Broz Tito na poklon je dobio zeleni Jugo, ručno napravljen, priikom njegove posete Kragujevca.

 

Istorija Juga kreće davne 1971. Godine. Nakon predstavljanja modela 101, odlučili su se za moderno dizajniran auto. Tek 1975. Godine predstavljen je model Zastava 102 koji je bio u klasi Fiata 127, Renoa 5 i Pola. Što se Juga tiče, potpisan je ugovor u fabrici u Kragujevcu i prvi model je napravljen ručno, da bi se kasnije napravila još tri modela koji su testirani na području bivše Juge i Italije. Ono sto je zanimljivo je da je jedan od njih, zelene boje bio poklonjen Josipu Brozu Titu prilikom njegove posete Kragujevcu. A ta slika je i prva slika Juga ikada objavljena. Danas je cena prototipa tog modela procenjena na 12 miliona dolara. Ono o čemu se odlučivalo je koji će motor biti ugradjen u Juga, s obzirom da je slab motor bio preslab, pa su od njega i brzo odustali, dok bi jači motor znatno podigao cenu auta. Kao što smo rekli u prošlom blogu, motor od 903 kubika I 45KC izabran je kao pogodan. Naziv Jugo izabran je na konkurusu medju 3000 drugih potencijalnih imena. Mi mislimo da je odluka bila prava, a vi ?

 

PROMENA SLOVA U NAZIVU? NIJE VIŠE JUGO, VEĆ YUGO!

 

Prizvodnja Juga rasla je iz godine u godinu. Na sajmu je prvi put predstavljen 1980. Godine u Beogradu. Tada je predstavljen model 45. Zainteresovanost je bila velika, pa je do kraja godine bilo proizvedeno 9715 priemeraka. Kasnije su predstavljeni modeli 45L, 55 I 55L. Naravno razlike su bile minimalne, ali opet primetne. L modeli su imali razlike u enterijeru, dok je model 55 imao jaČi motor. Nakon nekog vremena naziv se menja pa se auto nije viŠe zvao Jugo, već Yugo. Mnogo primereniji i približniji naziv za strane kupce i mušterije. Auto je izvezen za Veliku Britaniju I Holandiju, dok je 1984. Godine izvezen za Ameriku gde su izvršili par promena da bi se zadovoljili tamošnji standardi. Yugo je doživeo nenormalnu ekspanziju na Američkom tržištu. Ono što je zanimljivo jeste da je ime Yugo pronašlo put i na našem trzistu pa se tako prodaja povećavala iz godine u godinu. Da možete da vratite vreme, kojim biste se modelom vi provozali ?

 

Registracija automobila brzo i povoljno!

Agencija „Bonafides doo“.

Author: registracijaautomobila.rs
Call Now ButtonPozovite nas